torsdag 8. september 2011

To treformer, sement, steiner og litt fantasi



Anne på Moseplassen har en konkurranse igjen .. derfor dette innlegget! :)
Mannen min tegnet begge formene, og vi lagde denne sirkelen i 2008. Jeg hadde store planer om  å ta noen bedre bilder i år (uten ugress), men for tiden er sirkelen dessverre delvis gjemt av materialer vi skal bruke til oppussing inne. Det er kun brukt to former, en timeglassformet og et kvadrat. Steinene ble satt ned i sementen med en gang den ble helt i formene. Steinene var blitt samlet på forskjellige turer. I midten av sirkelen ligger rødlige steiner som passer til noen av steinene i figurene. Jeg synes denne sirkelen er det peneste i hagen. :)







Figurene skal forestille sommerfugl, blomster, frosk, tulipaner, snegle og en sol.
Kvadratene er faktisk like store, bare litt forskjellig kameravinkling. Tror nok jeg kunne tatt en del bedre bilder nå .. :)  Men, her ser dere i hvert fall hagens peneste smykke ..  
Mål: Kvadrat: 18 x 18 cm, på timeglassfiguren: 56 cm , og 38 cm i hver ende.
Fikk ikke målt diameteren på hele sirkelen nå.


Ha en god helg! :)

7 kommentarer:

  1. Å du milde så nydelig! Virkelig flott! Gøy å se slikt :)

    SvarSlett
  2. Så flott ,det er små detaljer som gjør så utrolig mye, Marit.

    SvarSlett
  3. Hils Oddvar fra meg å si at det er ikke bare dama i huset som er kreativ. Disse ble jo kjempefine (og jeg har ikke sett dem før...) Klem Siri:-)

    SvarSlett
  4. Så morro med hjemmestøpte flis :) Det ble jo kjemefint, flott bidrag til konkurransen :D

    SvarSlett
  5. Skulle ønske jeg hadde mer tid til slike ting, ser kjempemoro ut! pent i tillegg

    SvarSlett
  6. UTROLIG FLOTT OG KREATIVT!

    Datter Cathrin

    SvarSlett